Przejdź do treści

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Serwisu Portal e-Urząd

e-Instytucja.pl sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www. eurzad.jezowsudecki.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Portal e-Urząd

Data publikacji strony internetowej: 2023-07-28.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2023-07-28.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:

 

 

  • mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

 

 

  • pochodzą z różnych źródeł,

 

 

  • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,

 

 

  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,

 

 

  • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,

 

 

  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

 

 

  • Brak jest gdzieniegdzie poprawnych opisów alternatywnych fotografii lub grafik znalezionych w serwisie. Dokładamy wszelkich starań by wszyscy redaktorzy byli przeszkoleni w zakresie prawidłowego dodawania treści.

 

 

  • Kontrast w niektórych miejscach serwisu może nie być prawidłowy.

 

 

  • Mogą zdarzyć się linki otwierające nowe okna bez uprzedzenia użytkownika.

 

 

Oświadczenie sporządzono dnia 2023-07-28. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Ewa Nidzgorska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 757132254 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

 

 

 

Dostępność architektoniczna
 
Urząd Gminy Jeżów Sudecki
 
Długa 63
58-521

 

Z uwagi na ograniczenia architektoniczne budynek Urzędu Gminy w Jeżowie Sudeckim nie spełnia w pełnym zakresie wymagań Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Budynek jest trzy kondygnacyjny, posiada podjazd dla wózków inwalidzkich do drzwi wejściowych urzędu i pozwala na swobodny dostęp na parter budynku, nie dysponuje natomiast platformami i windami pozwalającymi na przemieszczanie się na wyższe piętra oraz do toalet i w tym zakresie nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Sprawy najczęściej załatwiane przez mieszkańców w Urzędzie Gminy z zakresu Ewidencji Ludności, Urząd Stanu Cywilnego oraz sprawy komunalne dotyczące odpadów, wody, a także kasa urzędu zostały umiejscowione na parterze budynku i po remoncie w 2020r. związanym między innymi z likwidacją barier architektonicznych zapewniają pełen dostęp dla osób niepełnosprawnych.
Na zewnątrz budynku Urzędu Gminy zainstalowano dzwonek po użyciu którego pracownik urzędu zobowiązany jest zejść z kondygnacji wyższych celem obsługi niepełnosprawnego petenta.
Gmina nie posiada tłumacza języka migowego.

Ułatwienia dostępu: